top of page

משהו חדש בקלעי- ניכשנו עשבים

י'4 בטיול מצוינות

בימים רביעי וחמישי, 7-8.12.16, יצאו כיתות המצוינות בשכבת י' לסמינר מנהיגות בניצנה שבדרום. היה בו הכול- עבודה חקלאית, מסלולי טיולים, שינה במדבר, בישול בחוץ ואף מקום למחשבה על המציאות שאנחנו חיים בה כיום.

ביום הראשון, עשינו מסלול במעלה ברוש, ועברנו ליד המנסרה-גבעת אבן חול הנמצאת בלב מכתש רמון. המסלול היה קשה אבל משתלם, וראינו נוף מדהים ומדברי תוך כדי ההליכה. לאחר מכן, באזור הערב, נסענו אל אזור מדברי עם דיונות גבוהות בהן רצנו וירדנו עד למטה. הדלקנו מדורה ובישלנו עליה מרק, פלאפל ופיתות על האש. האוכל היה מדהים- בעיקר כי כולם עבדו ביחד, כצוות, ושיתפו פעולה כדי להכין את האוכל.

בסוף היום הגענו אל "חאן ניצנה"- שם ישנו וצברנו כוחות ליום שלמחרת.

למחרת, לאחר ארוחת הבוקר, עשינו מסלול נוסף במעלה דביר (שבתוך ניצנה), שם שמענו על דביר פרטוש ממיתר, הרוכב הראשון שהצליח לעלות את גבעה זו. בהמשך המסלול, הגענו אל שטח חקלאי בו עשינו מעשה התנדבות וניכשנו עשבים כדי לסייע לצמחים. העבודה הייתה אמנם מתישה ומעייפת, אך מגבשת ומאחדת וכל התלמידים עבדו כדי להתנדב ולעזור.

י'5 בטיול מצוינות

כאשר חזרנו לאזור "חאן ניצנה", ואכלנו ארוחת צהרים, עברנו לכיתת איתמר למעורבות חברתית ודיברנו על המציאות שאנו חיים בה היום ועל הצורך הבסיסי שלנו, במדינה דמוקרטית, להגיב ולא להיות אדישים למצבים שקורים בחברה. הקשבנו אחד לשני ושמענו דעות שלא הכרנו לפני כן. היה מעניין ומסקרן.

התחנה האחרונה שלנו הייתה בפארק הסולרי באזור ניצנה, בו עשינו סיור ושמענו על תחנות הנמצאות שם וכיצד השמש מסייעת להן, על מנת להגשים את מטרתן. לבסוף, חזרנו לשיחת סיכום ונסענו הביתה.

לסיכום, טיול מגבש הוא טיול שהיו בו מספיק אירועים וחוויות כדי לגרום לקבוצה לעבוד ביחד ולשתף פעולה, ולהכיר אחד את השני בצדדים אחרים שלא הכירו לפני כן. ואני כמעט בטוח שהטיול הזה עמד בכל הקריטריונים. מקווים לעבור עוד סמינרים כאלו בהמשך!